Att beställa varor

Klicka in på den produkt du avser köpa och lägg den i varukorgen.
Därefter klickar du på ”Till kassan”.
Fyll i dina uppgifter och välj önskat betalsätt.

Om du inte vill använda webshopen kan även beställa via e-post: info@onwater.se eller ringa någon av våra butiker:
Karlstad (+46 (0) 54-850560) eller Lund (+46 (0) 46-134000).

Priser

Alla priser är inklusive moms (25%) och i svenska kronor. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter mm. Önskar du se priset i en annan valuta så kan du ändra det längst ned på sidan. För leverans till Norge så visas priserna exklusive moms, Norsk moms tillkommer då istället.
Vi förbehåller oss rätten till justeringar av priser, sortiment och leveransvillkor utan föregående avisering.

Orderbekräftelse

När du genomför ett köp skickas automatiskt en orderbekräftelse till den e-postsadress som du angivit vid beställningen.
Har det inte kommit någon orderbekräftelse efter några minuter så kontakta oss. Ibland kan det hända att mailet hamnar i skräppostmappen.

Leveranstid

För lagervaror är leveranstiden normalt ca 2-8 dagar från att vi mottagit din beställning. Vi skickar beställningar på vardagar.
Under lågsäsong (oktober – april) har vi normalt längre leveranstid, 5 – 12 dagar.

Leverans av din beställning

Paket mindre än 150 cm x 50 cm x 50 cm skickas till DHL Service Point nära dig.
Är din beställning så att den ryms i ett större brev så skickas den direkt till din postlåda.
Se vilket leveranssätt din beställning kommer levereras med i kassan eller i din orderbekräftelse
Ibland skickas varor från två olika lager och då kommer din beställning som två separata försändelser. Den ena kan komma till servicepoint medan den andra kan komma i postlådan, information om detta skulle inträffa får du när vi mottagit din order.

Större paket än 150 cm x 50 cm x 50 cm, exempelvis, bommar, brädor, kajaker och segel skickas till DSV Terminal nära dig.
Hemleverans är möjlig till extra kostnad.

Vi rekommenderar att du anger ett mobilnummer vid beställningen så får du avisering via SMS när ordern finns att hämta ut.

Fraktkostnader

Våra produkter kan vara sköra och skrymmande och därmed svåra att emballera och transportera. Vi har därför valt att samarbeta med olika fraktbolag för att hitta en så lämplig lösning som möjligt.
Frakten som debiteras till din order är beroende på varornas storlek. Du ser fraktkostnaden direkt vid utcheckning i kassan.
Observera- Vi förbehåller oss rätten att korrigera fraktkostnaden innan köpet genomförs. För vissa artiklar och vissa orter (så som öar och udda ställen), kan detta ibland vara aktuellt. Vi kommer då att kommunicera detta med dig som kund innan köpet slås igenom och varan skickas.

 

Transportskador

Alla paket som lämnar våra lager är försäkrade.
Kontrollera noga emballaget på din beställning INNAN du kvitterar det. Om det mot förmodan skulle finnas skador på emballaget så ska du anmäla detta direkt på uthämtningsstället eller till transportören.
Kontakta oss omedelbart på 046-13 40 00.

Varor på lager och beställningsvara

De produkter som du hittar på sidan visar lagersaldot när du klickat in dig på produkten. Det är då en vara som finns i lager i någon av våra butiker. Om den trots detta inte finns i lager så meddelar vi dig det samt förslag på ersättningsvara.
Vi ringer alltid våra kunder i första hand om detta inträffat men har kunden inte möjlighet att svara så skickar vi ett mail.
Vi informerar även om en eventuell ny leveranstid vid detta tillfälle. Om du som kund väljer att inte acceptera ny leveranstid eller det faktum att din order inte är komplett har du möjlighet att avbryta ditt köp. Vi tar då inga avgifter av dig som kund utan makulerar beställningen innan leverans.
Får vi inget svar inom tre dagar skickar vi de varor som du har beställt och som fanns i lager.

Var därför vänlig och ha uppsikt på din mail dagarna efter beställning för eventuell förfrågning från oss.

Har du beställt en vara från oss som ännu inte kommit in i lager så syns det när du klickat in på produkten. Istället för att det står ett lagersaldo så står det ”beställningsvara”. Vi återkopplar på mail till dig så snart vi kan om när i tid din beställning ankommer vårt lager. Det kan variera från 5 dagar till 6 veckor.

 

Ångerrätt

Vid köp i Onwaters webshop, via telefon eller e-post har du alltid enligt lag 14 dagars ångerrätt från att du mottagit varan.

Om du vill returnera en vara vid utövande av ångerrätten
1. Fyll i returformuläret som ligger i paketet
2. Skicka tillbaka varan i original emballaget eller likvärdigt emballage (förpacka väl) tillsammans med returformuläret till oss. Du som kund står för returfrakten.

Returnera till nedan adress:

OnWater AB
Regnvindsgatan 8 B
652 21 Karlstad

Vid utövande av ångerrätten finns det ett standardformulär hos konsumentverket som du kan använda. Denna blankett kan användas när du vill ångra ett avtal, enligt reglerna i lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59).
Du som konsument har även möjlighet att ångra dig på annat sätt än med blanketten genom att kontakta oss men det rekommenderas alltid att spara underlag som visar att du har ångrat dig.
Onwater betalar tillbaka pengarna för din beställning förutom fraktkostnaden för när din beställning skickades till dig.
Detta sker så snart vi mottagit returen.
Vi rekommenderar att du skickar paketet som spårbart, för kommer paketet bort på vägen till butiken får du inte tillbaka pengarna.

Returer och reklamationer

Om du önskar byta en produkt till annan storlek eller av andra skäl är du välkommen att kontakta oss så att vi kan reservera produkten till dig. Så fort vi mottagit returen så skickas den reserverade produkten till dig och eventuell justering i faktura görs.
Returnera produkten i original emballaget tillsammans med retursedel.

Returnera till nedan adress:

OnWater AB
Regnvindsgatan 8 B
652 21 Karlstad

Onwater gör alltid en undersökning av produkten när vi tar emot en returnerad produkt för att avgöra om varan har hanterats i större omfattning än som har varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Om så är fallet görs en bedömning av produktens värdeminskning på grund av hanteringen som du kan bli ersättningsskyldig för.

Om du inte är nöjd med din produkt och vill reklamera den är du välkommen att så snart som möjligt maila oss bilder på produkten till info@onwater.se
Beskriv noga problemet och skriv med dina kontaktuppgifter så att vi kan återkomma till dig. Onwater arbetar med en mängd olika leverantörer och reklamationer kan ibland ta tid att få svar på. Vi tillämpar konsumentköplagen, den hittar du mer information om här: https://www.konsumentverket.se/
Kom ihåg att har du själv gjort åverkan eller försökt laga din produkt så kan inte reklamationen godkännas.

Ej utlösta paket

Faktureras för alla frakt- och leveranskostnader samt 50 kr expeditionsarvode.

Garanti

Vi följer våra leverantörers garantivillkor. Vi förbehåller oss för skrivfel, prisjustering samt slutförsäljning.

Företagsfakturering

Har du ett företag skickar vi faktura efter godkänd kreditprövning. Vid försenade betalningar debiteras lagstadgad dröjsmålsränta med diskonto + 8% samt med förseningsavgift med 45 kronor per påminnelse.

Vid frågor kontakta oss

OnWater AB
Regnvindsgatan 8 B
652 21 Karlstad

Tel: +46 (0) 54 85 05 60
fax: +46 (0) 54 80 78 02
e-mail: info@onwater.se

Vi har F-skattebevis
Organisationsnr: 556669-1118
VAT: SE556669111801

Betalning via Klarna Checkout. – Betala direkt eller senare.

Betalning hanteras genom Klarna Checkout, som erbjuds i samarbete med Klarna AB. Klarna Checkout skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp, sedan väljer du hur du vill betala. Du kan välja på Klarna faktura, Klarna konto, att betala direkt med kort eller med banköverföring.

Klarna Checkout: Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm), ”Klarna”, villkor. För att få använda Klarna Checkout måste du vara minst 15 år.

Identifiering, anpassning och riskbedömning För att säkert kunna identifiera dig och förhindra obehörigt nyttjande eller missbruk av Klarna Checkout samt för att uppfylla kraven enligt god kreditgivningssed behöver Klarna säkerställa din identitet. Klarna inhämtar tilläggsinformation såsom personnummer, namn och adress samt, vid val av kreditalternativ, kreditinformation från olika leverantörer. Klarna behöver även
använda den information som du kan ha lämnat vid tidigare köp, allmänt tillgänglig information på internet samt information om hur du tidigare har uppfyllt våra betalningsvillkor, för att göra en riskbedömning. Klarna Checkout anpassar automatiskt riskbedömningen, och därmed utformningen av tjänsten, för varje gång du använder tjänsten och du behöver inte ange mer information än nödvändigt. I vissa fall visas tidigare angiven och av Klarna godkänd adress till dig så snart du uppgivit din e-postadress och ditt postnummer. Den godkända adressen får endast användas i syfte att förifyllda adressuppgifterna i direkt samband med ett köp. Du kan enkelt undvika att den godkända adressen förifylls genom att välja att tillämpa en PIN-kod. Genom att slutföra köpet bekräftar du din identitet och korrekt leveransadress.
Betalning, avgifter

Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt.

Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.

När du slutför ett köp via Klarna Checkout träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har. Du kan läsa de fullständiga villkoren för Klarna Checkout här.

– Betalning med kreditkort. – snabbt, säkert och utan avgift.
Du kan välja att betala med kreditkort direkt vid beställning och det kostar ingenting extra. Pengarna reserveras när ordern läggs men dras först när ordern är packad så att du inte ska behöva betala om något inte stämmer med din order. Du fyller i kortnummer, giltighetstid och säkerhetskoden som finns på kortets baksida.

Vid ev. återbetalning kan det ta 3-5 dagar innan pengarna kommer tillbaka till ditt konto om vi ska släppa på en reservation, för att något inte stämde med din order eller du valt att avstå köp.

Säker korthantering – Vi samarbete med DIBS för att genomföra kortbetalningar. Du följer bara instruktionerna för att betala med kort och sedan skickas all information krypterat, vilket innebär att utomstående inte kan läsa informationen, mellan Dibs och banken. DIBS uppfyller alla krav som ställs på säker hantering (PCI-DSS). Se mer på www.dibs.se